عنوان کامل پایان نامه :
مطالعه ارتباط هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده دراداره کل پست استان آذربایجان شرقی
قسمتی از متن پایان نامه :
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده……………………………………………………………………………………………………. 1
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………….. 2
1-2- اظهار مساله ……………………………………………………………………………………….. 3
1-3- سوال اصلی………………………………………………………………………………………. 4
1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش ……………………………………………………………………… 4
1-5- اهداف پژوهش…………………………………………………………………………………….. 5
1-5-1- اهداف کلی…………………………………………………………………………………….. 5
1-5-2- اهداف فرعی…………………………………………………………………………………… 5
1-6- چارچوب نظری…………………………………………………………………………………. 5
1-6-1- نظریه آکادمی هوش عاطفی دانیل گولمن…………………………………………………….. 5
1-6-2- نظریه میخائیل مارکوارت…………………………………………………………………….. 6
1-7- فرضیه های پژوهش……………………………………………………………………………….. 6
1-7-1- فرضیه اصلی………………………………………………………………………………….. 6
1-7-2- فرضیه های فرعی…………………………………………………………………………….. 6
1-8- متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………………………… 7
1-8-1 متغیر مستقل…………………………………………………………………………………….. 7
1-8-2- متغیر وابسته……………………………………………………………………………………. 7
1-9- قلمروتحقیق………………………………………………………………………………………… 7
1-10- تعریف مفهومی متغیرها…………………………………………………………………………. 7
1-11- تعریف عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………. 8
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1-12- مدل مفهومی پژوهش…………………………………………………………………………… 9
1-13- مدل عملیاتی پژوهش……………………………………………………………………………. 9
فصل دوم :ادبیات پژوهش
بخش اول: هوش عاطفی
2-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………….. 10
2-2- عاطفه……………………………………………………………………………………………. 11
2-3- هوش…………………………………………………………………………………………….. 12
2-3-2- نظریه سه وجهی استرنبرگ…………………………………………………………………. 12
2-3-3-نظریه هوش چندگانه………………………………………………………………………….. 13
2-4- انواع هوش……………………………………………………………………………………… 14
2-4-1- هوش مصنوعی ……………………………………………………………………………. 14
2-4-2- هوش طبیعی………………………………………………………………………………….. 15
2-4-3- هوش اجتماعی………………………………………………………………………………. 16
2-5- هوش عاطفی و بهره هوشی…………………………………………………………………… 16
2-5-1- مقایسه هوش عاطفی و عقلی………………………………………………………………… 17
2-5-2- ارتباط هوش عاطفی و اثربخشی مدیران…………………………………………………… 18
2-5-3- مفاهیم اساسی هوش عاطفی ازدیدگاه مایر و سالووی…………………………………….. 18
2-5-4- مفاهیم اساسی هوش عاطفی ازنظر بار – آن……………………………………………… 20
2-6- هوش فرهنگی…………………………………………………………………………………… 24
2-6-1- تعریف هوش فرهنگی………………………………………………………………………. 24
2-6-2- ابعاد هوش فرهنگی…………………………………………………………………………. 25
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-6-3- اجزای هوش فرهنگی………………………………………………………………………. 25
2-7- هوش عاطفی……………………………………………………………………………………. 26
2-7-1- تعریف هیجان……………………………………………………………………………….. 29
2-7-2- تعریف هوش هیجانی دانیل گولمن…………………………………………………………. 29
2-7-3- ابعاد هوش هیجانی………………………………………………………………………….. 29
2-7-4- ارتباط هوش عاطفی و شخصیت……………………………………………………………. 30
2-7-5- جذابیت هوش هیجانی……………………………………………………………………….. 30
2-7-6- هوش عاطفی و بهره هوشی………………………………………………………………… 31
2-7-7- اندازه گیری هوش هیجانی………………………………………………………………….. 31
2-7-8- اهمیت هوش هیجانی………………………………………………………………………… 32
2-7-9- گسترش هوش هیجانی………………………………………………………………………. 33
2-7-10- ارتباط هوش هیجانی با هوش فرهنگی……………………………………………………. 33
2-7-11- آموزش هوش هیجانی……………………………………………………………………… 34
2-7-12- مبانی هوش هیجانی ……………………………………………………………………….. 34
بخش دوم: فرهنگ سازمانی یادگیرنده
2-2-1-مقدمه …………………………………………………………………………………………. 35
2-2-2- تعریف فرهنگ………………………………………………………………………………. 35
2-2-3- تعریف فرهنگ سازمانی …………………………………………………………………… 36
2-2-4- مدل های رایج فرهنگ ……………………………………………………………………. 36
2-2-5- ویژگی های فرهنگ سازمانی ……………………………………………………………… 37
2-2-6- تأثیر و کارکرد های فرهنگ در سازمان …………………………………………………… 38
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-2-7- شکل گیری فرهنگ سازمانی …………………………………………………………….. 38
2-2-8- انواع فرهنگ سازمانی …………………………………………………………………… 39
2-2-9- سطوح فرهنگ سازمانی شاین…………………………………………………………….. 40
2-2-10- مفهوم سازمان یادگیرنده …………………………………………………………………. 42
2-2-10-1- تعریف سازمان…………………………………………………………………………. 42
2-2-10-2- تعریف یادگیری…………………………………………………………………………. 42
2-2-10-3- تعریف سازمان یادگیرنده………………………………………………………………. 42
2-2-11- ابعاد سازمان یادگیرنده…………………………………………………………………….. 43
2-2-12- ساختار سازمان یادگیرنده………………………………………………………………….. 43
2-2-13- تاثیر ارزش بر فرهنگ سازمانی………………………………………………………….. 44
2-2-14- مدیریت ساز مان های یادگیرنده…………………………………………………………… 44
2-2-15- تاریخچه سازمان یادگیرنده………………………………………………………………… 44
2-2-16- قواعد کلی در سازمان های یادگیرنده……………………………………………………… 45
بخش سوم: هوش هیجانی و فرهنگ سازمانی یادگیرنده
2-3-1- مقدمه…………………………………………………………………………………………. 47
2-3-2- خودآگاهی و فرهنگ سازمانی یادگیرنده…………………………………………………… 47
2-3-3- فرهنگ سازمانی یادگیرنده…………………………………………………………………. 47
2-3-3-1- ویژگی های فرهنگ سازمانی یادگیرنده………………………………………………… 48
2-3-4- تاریخچه پست…………………………………………………………………………………. 50
2-3-4-1- اداره کل پست استان آذربایجان شرقی……………………………………………………. 50
بخش چهارم:پیشینه پژوهش
فهرست مطالب
عنوان صفحه
2-4-1- مقدمه………………………………………………………………………………………….. 51
2-4-2- تحقیقات انجام شده در داخل وخارج………………………………………………………….. 51
2-4-2-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور………………………………………………………… 51
2-4-2-2- تحقیقات انجام شده در خارج کشور………………………………………………………. 51
2-4-3- انواع مدل های هوش عاطفی ………………………………………………………………… 52
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1– مقدمه………………………………………………………………………………………………. 53
3-2- روش پژوهش……………………………………………………………………………………….. 54
3-3- جامعه و نمونه آماری……………………………………………………………………………. 54
3-4- ابزار جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………… 54
3-5- پایایی و روایی ابزار سنجش……………………………………………………………………. 55
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده های آماری………………………………………………………….. 56
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات
4-1-مقدمه………………………………………………………………………………………………. 57
4-2- بخش اول: آمار توصیفی…………………………………………………………………………. 58
4-3- بخش دوم: آمار توصیفی………………………………………………………………………… 60
4-4- بخش سوم: آزمون فرضیه ها …………………………………………………………………… 64
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
5-1- مقدمه ……………………………………………………………………………………………… 68
5-2- نتیجه گیری……………………………………………………………………………………….. 68
5-3- پیشنهاد ها………………………………………………………………………………………… 69
5-4- محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………. 69
منابع و ماخذ ……………………………………………………………………………………………. 71
پیوست ها………………………………………………………………………………………………… 76
سوالات یا اهداف این پایان نامه :
– اهداف پژوهش
1-5-1 اهداف کلی
هدف اصلی این پژوهش مطالعه ارتباط هوش عاطفی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی می باشد.
1-5-2- اهداف فرعی
1-تعیین ارتباط خود آگاهی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی.
2- تعیین ارتباط خود مدیریتی مدیران با فرهنگ سازمانی یاد گیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی.
3- تعیین ارتباط آگاهی اجتماعی مدیران با فرهنگ سازمانی یاد گیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی.
4- تعیین ارتباط مهارت های اجتماعی مدیران با فرهنگ سازمانی یادگیرنده در اداره کل پست استان آذربایجانشرقی.